Léto a kardio – cesta ke štíhlému tělu

Léto neláká jenom k lenošení na písečné pláži u moře, je také vhodným obdobím ke sportovním aktivitám. Jízda na kole, chůze, běh, in-line bruslení – to vše a mnohem víc vám může dopřát chvíle plné zábavy. Navíc si díky cvičení zformujete postavu a posílíte fyzičku.

Všechny zmíněné sporty jsou skvělým nástrojem k posílení kardio-vaskulárního systému, tedy hlavně činnosti srdce. Lépe se vám díky nim budou překonávat stresové situace. Zlepšíte svou imunitu, bude se vám lépe spát a budete se cítit ještě krásnější, než kdy dřív. No nezní to dokonale? Rozhodně ano, tak se pojďme společně podívat na to, co všechno nám léto nabízí.

Chodíme a běháme

Běh je sportem, který lidé z celého srdce milují nebo nenávidí. Přitom právě tato láska k němu závisí na začátcích. Pokud vás ve škole nutili obíhat dokola dráhu bez řádné přípravy, není divu, že se vám do běhu nechce. Jestliže ale začnete znovu – a správně – zjistíte, že jde o jedinečný sport.

Úplně nejdřív je třeba vybrat správnou obuv. Existuje mnoho výrobců běžeckých bot – Nike, Adidas, Asics a další. Jiné boty nosíme na pás do fitka, jiné na silnici, jiné zase na lesní cesty. Samozřejmě je také rozdíl mezi dámskou a pánskou variantou. Takže zkoušejte, testujte a nebojte se využít cenné rady profíků ve sportovním obchodě.

Až si vyberete kvalitní obuv, budete se chtít, možná trochu s obavami, vrhnout na první běh. Ten rozhodně není o překonávání rekordů nebo počítání kilometrů. Důležité je totiž vytrvat. Vyrazte v pomalém tempu, nebo spíše nejprve nasaďte rychlou chůzi. Až poté se rozběhněte, vydržte kupříkladu pět klidných minut a opět rychle kráčejte. Intervaly rychlá chůze/běh jsou pro začátky ideální. Nevyčerpáte se, postupně se budete zlepšovat a běh se oproti chůzi prodlouží.

Jízda na kole – sport, který baví

Cyklistika patří k nejoblíbenějším, nejenom letním, sportům. Jízda na kole hezky posílí hýždě, přední stranu stehen i lýtka. To, za jak dlouho se nám postavu povede sportem vypracovat, samozřejmě závisí také na tom, jakou zátěž nasadíme. Na kole se dá začít jezdit v jakémkoli věku, není však většinou možné hned vyrazit na dvouhodinovou projížďku a vyšlapat kopec o velikosti Řípu. Lepší je začít velmi zvolna a mít systém. První jízda – či první jízda v sezóně – může být spíše trochu seznamovací. Stačí vyjet na půl hodinky, užívat si čerstvého vzduchu a vybrat převážně rovinatý povrch. Další dny můžete postupně vždy pár minut přidat, stejně tak zvolit i složitější terén. Po měsíci pravidelného tréninku (pokud jezdíme alespoň 3x týdně) by neměl být problém ani malý výlet za památkami v okolí. Kolo je totiž také výborným prostředkem pro cykloturistiku – a co víc, je tiché, ekologické a prospěšné našemu zdraví.

Pokud s cyklistikou budete teprve začínat, pravděpodobně nejprve půjdete vybírat kolo. Doporučuje se sáhnout po kvalitě, tedy třeba ověřené značce Author. Ta nabízí kola krosová, horská a silniční. Názvy samozřejmě napovídají už i o tom, pro jaké zaměření bude kolo vhodné. A protože ne všichni vybírají jenom jeden druh terénu, existují i různá „polohorská“ kola, se kterými můžete vyrazit na silnici a příležitostně projíždět i lesní cesty a polňačky.

Projížďka na in-linech

In-line brusle, stejně jako kolo, posilují naše stehenní a hýžďové svalstvo. Velké plus jim také musíme dát za rozvoj koordinace a balančních schopností. Na rozdíl mnoha jiných sportů vyžaduje bruslení také dostatečnou průpravu. Není to jako s kolem, nejde si říct „Nazuji brusle a jedu.“ Jízdu musíme nejprve natrénovat. Pokud máte kamarádku nebo kamaráda, který už má s jízdou na in-linech zkušenosti, rozhodně není od věci ho požádat o pomoc alespoň během začátků. Pro ty si vyberte rovný plácek v nějakém parku. Tabu je silnice i chodník. A co pak? Je třeba naučit se správně stát, rozjet se, zabrzdit, šikovně padat a zastavit. A protože si moc bruslení na trávě nebo jiném měkčím povrchu neužijete, je vhodné zainvestovat i do helmy a chráničů na kolena a lokty. Možná si budete chvíli připadat jako v krunýři, na druhou stranu se ale vyhnete nevzhledným a nepříjemným modřinám.

Můžete si také stáhnout  “ 10 důvodů, PROČ se ženám nedaří zhubnout“ 


Příspěvek byl publikován v rubrice Cvičení. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.