Celulitida a vše o ní

Celulitida je téměř civilizační chorobou, která dle výzkumů trápí více než 90 % žen. Přesto tato „pomerančová kůže“ není vnímána jako nemoc. Jde o estetický defekt, který však na svém těle rozhodně nechceme. Pokud nevíte, jak s celulitidou bojovat a jak jí předcházet, jsou následující řádky určeny právě vám.

Jak a proč celulitida vzniká

Vznik celulitidy bohužel ve velkém ovlivňují dědičné faktory. Vliv na ni má ale i naše životospráva. Pokud často jíme smažené pokrmy, kouříme a máme sedavé zaměstnání bez pohybu, vystavujeme se velkým zdravotním rizikům. Mimo jiné – a mnohem závažnější – důsledky těchto negativních faktorů patří právě celulitida. Život nám však nemůže zkomplikovat, pakliže pravidelně cvičíme a stravujeme se dle zásad zdravé a vyvážené výživy. Souvisí totiž také s hormonálními změnami. Vyvolat ji tak může třeba těhotenství nebo přechod na novou antikoncepci. Právě tyto hormonální změny jsou důvodem, proč vzniká celulitida zejména u žen.

Celulitida se objevuje zvláště v oblastech, kde se ukládají tuky – tedy na hýždích a stehnech. Z toho vyplývá, že ač může postihnout i štíhlé supermodelky, o něco hůře na tom bývají ženy s nadváhou a špatnými stravovacími či pohybovými návyky.

Jak poznám, že začínám trpět celulitidou

Celulitida se objevuje poměrně nenápadně, nejprve ji totiž můžeme zpozorovat na zadních stranách stehen. Až později se rozšíří na stranu vnitřní a oblast hýždí. Pokud dále pokračujeme ve špatných stravovacích návycích a z celulitidy si nic neděláme, putuje dále. Vzniká i na stranách trupu, na břiše a zadní straně paží. V počátcích je tento kožní defekt patrný pouze při zatlačení na kůži nebo při napnutí svalů. V pozdějších stádiích je celulitida viditelná vždy. Jestliže se jedná o extrémní problém, jsou nerovnosti kůže už opravdu velmi nápadné a komplikují každodenní život. Způsobují bolest při sezení, vznikají nepříjemné otoky.

Zdravý životní styl jako prevence

Žádná zaručená rada na prevenci celulitidy nebo její zastavení neexistuje. Pakliže však víte, že trpíte nadváhou, je třeba několik kilo shodit. A pozor, nemluvíme o žádné radikální dietě, která by spíše vedla k takzvanému jo-jo efektu a ochabnutí svalů. Je třeba vyvážit jídelníček a začít se pravidelně hýbat. Vhodný je běh, v počátcích spíše rychlá a intenzivní chůze. Dobrou službu udělá i jízda na kole, plavání, aerobní cvičení a náročnější tanec.

Výzkumy navíc prokazují, že celulitidou méně trpí dámy, které se věnují jezdectví. Pokud je tedy zrovna jízda na koni vaším velkým hobby, máte určitě v případě boje s celulitidou velké plus. A jak že vlastně pohyb umí zatočit s celulitidou? V podstatě jde o to, abychom posilovali svalovou hmotu v oblastech, kde tento defekt nejčastěji vzniká a zvýšili tak její prokrvení.

Mimo cvičení je třeba také dodržovat dostatečný pitný režim, který už jsme koneckonců zmínili. Do našeho organismu bychom v případě již aktivní celulitidy měli dostat až tři litry tekutin denně. Kromě obyčejné vody jsou vhodné i minerálky a bylinné čaje.

Jako doplnění mohou dobře posloužit i různé masážní gely, a to zvláště v popisovaném případě, kdy se celulitida již stává bolestivou záležitostí. V takových okamžicích je navíc někdy vhodná i návštěva kožního lékaře, který může navrhnout vhodný postup. Na středně rozvinutou celulitidu pak lze rozhodně doporučit i specializované masáže, které zvyšují prokrvení kůže. Od věci samozřejmě není ani pravidelný peeling.

Můžete si také stáhnout  “ 10 důvodů, PROČ se ženám nedaří zhubnout“ 


Příspěvek byl publikován v rubrice Cvičení, Výživa se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.