Kruhový trénink

Kruhový trénink  (Circuit Training)  má pro ženy, které chtějí hubnout, zpevňovat či tvarovat postavu, větší význam než aerobní trénink o nízké nebo střední intenzitě (např. běh na páse či rotoped ve fitness centru nebo různé formy hopsání – aerobic, Zumba apod.).

Kruhový trénink je v dnešní době velmi oblíbené slovní spojení, stal se módní záležitostí a jako houby po dešti se vyrojily fitness zařízení pro ženy, využívající franšízu koupenou za tímto účelem. Jsou si podobné jako vejce vejci, celkem hojně navštěvované zejména ženami, které chtějí shodit přebytečná kila. Také jsou tato fitka velmi podobně vybavena.

Na co si dát pozor

V mnoha dámských fitness centrech však naleznete levné hydraulické stroje. Podstatnou nevýhodou hydraulických strojů je to, že s nimi velmi rychle dosáhnete vaší maximální kapacity a vaše cvičení vám po určité době již nic nepřináší. Svaly si po určité době na stejnou zátěž zvyknou a dál se nerozvíjí. Některá fitness mi zde namítnou, že mají lépe vybavené stroje, které fungují oběma směry, tudíž je cvičení mnohem efektivnější. Ano, souhlasím – určitý problém je však v nastavení síly záběru. Zůstává většinou stejný, nikdo (až na výjimky) si nastavení neupravuje a téměř všichni cvičí se stejnou zátěží.

Často přehlíženým pozitivním efektem kruhového tréninku je skutečnost, že srdce a kardiovaskulární systém trénujete právě tak efektivně jako vaše svaly. Pomůže vám s formováním svalů, spalováním tuků a zvyšováním celkové kondice. Jeho smyslem je, abyste po skončení jednoho cviku co nejdříve zahájili další – není zde proto prostor pro pokles tepové frekvence a celkové zklidnění. Odpočinek přichází na řadu až po odcvičení celé série cviků.

Co se týče sestavení kruhového tréninku, velkou předností jsou fitness, kde má trenér možnost měnit sestavu cviků a jejich zátěž. Pokud jdete do fitka, kde je kruhový trénink neměnný, cviky jsou stejné nebo se mění jen minimálně a to včetně zátěže – dojde s velkou pravděpodobností po 2-3 měsících ke stagnaci. Jak již bylo řečeno výše, svaly si zvyknou na určitou zátěž a dále se nerozvíjí.

Oproti tomu, pokud máte k dispozici fitness zařízení, kde vám trenér sestavení kruhového tréninku čas od času mění, cviky nejsou stále stejné, používá různou zátěž, střídání horní a dolní poloviny těla – je zde rozhodně předpoklad dynamického růstu kondice, zpevnění svalů a významná ztráta nadbytečného tuku. Díky takto vedenému tréninku je tělo totiž neustále mateno změnami jednotlivých cviků, jejich zátěží a tudíž nemá prostě šanci stagnovat.

Pochopitelně je takovýto kruhový trénink mnohem náročnější, intenzivnější a stojí vás mnohem více úsilí a energie. Ale to jsou atributy, které byste milé ženy měly vyhledávat – pokud je vašim cílem zpevnit, zhubnout a získat dobrou kondici.

Zdroj: Ronnie.cz – Staroštík Daniel, Borovský Marek, Smékal Jan

Co udělat chcete–li být fit, mít dobrou kondici a být zdraví……….  


Příspěvek byl publikován v rubrice Cvičení se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..